Wednesday, October 21, 2009

'Baby Erin The Hamster' was died!!

I really love baby erin..
Everytime I felt down,
We'll talk together.

Everynight before I go to sleep,
We'll talk together.

Aku rindu sangat kat dia..rindu nak bagi dia makan,rindu nak mandikan dia,rindu nak main kejar-kejar dengan dia,rindu tengok dia tido..comel sangat..aku suke kacau dia tido..kalo dia tido,aku akan tiup kat dia,then mst dia akan bangun kelam kabut and berdiri tegak..haha..klaka hamster bole terdiri..aku rindu nak bersihkan sangkar biru dia,rindu nak bagi dia minum,rindu dia gigit tangan aku.

Lepas 3 tahun setengah aku jaga dia,sekarang aku dah takde dia lagi..tanggal 19 oktober 2009 tepat pukul 4.01petang..baby erin dah tak bernafas lagi..puas aku gerak-gerakkan dia,goncang2 sangkar dia..tapi dia tetap tak bergerak..perasaan aku time tuh?mula-mula aku rase macam xde rase pape..macam tak tau nak buat ape.aku turun bawah and tengok tv mcm biase..but sejam lepas tuh,baru aku rase something..BABY ERIN DAH XDE...aku menangis 2hari 2 malam..sambil aku bersihkan sangkar dia,sambil aku menangis..ayah and adik aku yang tanam sebab aku tak sanggup nak tengok..and aku taknak tau kat mane dorg tanam.yang aku tau,aku dah hilang kawan yang comel..

Lepas ni,no more belikan kuaci lagi,no more bersihkan sangkar lagi,no more "good night baby",no more "baby,aku tengah sedih..bole aku cakap dengan baby?", no more kejar-kejar dalam bola comel purple,no more tengok aksi tido yang sangat kelakar tapi cute..no more "good morning,baby"..

My bf pujuk jangan nangis(ikut fon je..sbb ktorg jauh kan..)..and he said "nanti kite beli yang lain ok?jgn nangis-nangis dah..nanti bengkak mata(act,mata dah bengkak pun time tuh..)..aku cakap "xnak sebab nak yang tu jugak.." and he said "dah la tu,jgn sedih sangat syg..xmo nangis-nangis..ok2,kalo syg xnk..kte xbeli dah ye..lepas ni kte bela ikan pulak"..and he makes me laugh and feel better..(ade ke bela ikan..jauh tu beza nye..ikan pakai air,hamster xpakai pakai air..)tapi kejap je..lepas letak fon..aku nangis sampai pagi..until now..sangkar biru tuh still aku letak kat tempat asal..kuaci yang aku baru beli,pun tak terusik lg..tu je la kenangan aku dengan baby erin..



TO BABY ERIN :
I'm so sorry I cant be a good friend and a good "tuan" for you..sometimes I forgot nak bagi baby makan,sometimes I very malas nak tukar lapik baru,but..betul kata orang..bila ada depan mata langsung tak dihargai..tapi bila dah takde,baru kite tercari-cari,masa tu menyesal pun dah tak guna..I really miss u, and i really love u..

3 comments:

Nabila said...

Nadiaaaa...
da mati ke?
sedihnyerrr..
sbb awk sgt rajin kasi dia makan & awk slalu bersihkan sangkar dia tuh.. dia takde kasi tanda2 suram or sedih ke?

nad said...

ade2...1 week b4 dia mati,dia sangat mendengar cakap..kalo sy ckp dgn dia,mst dia tgk je muka saye..and 2 days b4 dia mati,dia asyik tdo je..and salu nyorok bawah roda mainan dia,then 1 day b4 dia mati,dia xmo makan langsung..

sangat sedih...sampai skg sy nangis lg..xmo bela pape dh pasni..

Nabila said...

kesiannyer..
ala nadia..mmg umur hamster tak panjang kot..
jgn la sedih2 tau...
sy teringat bile kita tunggu dia nak berlari dlm mende2 pusing tu (tatau ape nama)..

walaupun sy tak minat hamster, tp erin awk mmg cuteeeeeee~