Tuesday, August 18, 2009

Finally...convo!!

14 Ogos 2009 bersamaan hari Jumaat
Raptai penuh majlis konvokesyen Uniten kali ke-12.Best bile dapat jumpa balik semua orang..Rindu sangat..macam-macam benda nak cerita sampaikan dewan gamat la kejap..tapi, part yang aku paling syahdu bila diorang pasang klip video khas yang diorang buat untuk student..part yang bile kite mula-mula jejakkan kaki kat uniten..muka masing-masing pun cam "selenge"..hehe..orientasi lagi, then g klas same-same..syahdu gile time tuh..rase cam nak nangis je..Then raptai abes pukul 1130am coz kaum lelaki perlu siap nak g solat jumaat..

15 Ogos 2009 bersamaan hari Sabtu
Hari konvokesyen yang ditunggu-tunggu..berdebar giler dari rumah..aku dengan mak n my sis sampai kat uniten tapi terpakse park keta kt amanah lak..jauh tuh nak menapak dengan kasut tinggi lagi..bape kali terpelecok..malu2..sampai je kat dewan,aku tros g blakang coz kene beratur kan..mak dgn kakngah nak g cari toilet..Then, jumpa la muka-muka yang aku familiar..pelagi tros bergosip sambil membetulkan jubah+mortarboard(dah pandai sebut..kihkih) masing-masing..lame gak la kene beratur kt blakang..kire lenguh gak la nak tahan kaki yang berkasut tumit tinggi..Then, ktorg pun beratur dalam barisan nk masuk dewan konvo..seram sejuk+takut+hepi=muka control je..haha..Lepas dah duduk, dah dengar orang yang penting-penting berucap,dah tgk orang yang lagi pandai nek atas pentas(phD,masters)..tibe giliran ktorang lak..warghh..berdebar giler..tapi redah je..seb bek sume nye ok...xde terpelecok2 kt atas pentas..nek atas pentas,tunggu giliran,dgr name kene sebut,tros g kat canselor,tunduk sket,jalan jabat tangan senyum cakap terima kasih terus berjalan dengan hati-hati(takut terpelecok sebab still atas pentas lagi) turun pentas g duduk..warghhhh lega gile(Alhamdulillah..hehe)..Pastu tunggu sampai nyanyi NEGARAKU, baru bersurai...Kuar dewan, tros cari mak dgn kakngah..aku nampak mak dgn kakngah kat bawah pokok kelapa tgh tunggu aku sambil pegang bunga...mak ucap TAHNIAH sambil cium pipi aku..hikhik..rase cam nak nangis je..kakngah bagi bunga..muahh..syg kakngah.thx2..then tunggu si dia dtg sebab kesesakan orang ramai..tp last2 jumpe jugak..dia bagi aku 2 benda..bunga dengan bunga+coklat+bear..yeay!!thx2..then,ktorg g makan..pastu tangkap2 gamba pastu balek..esok dtg lagi..hehe..tp overall hari yang best sangat..

16 Ogos 2009 bersamaan hari Ahad
Hari ni convo dia lak..aku datang coz nk bagi bunga plus nak jumpe member2 yang len..tapi sebab aku dtg lambat kan, padan muka kene part kt coe..lagi jauh dr semalam..menapak lagi dengan kasut tinggi..seb bek bawak spare selipar kt dlm beg..hehe..(kene berfikiran jauh)..aku sampai je time tuh baru mula nak bagi ijazah kat budak2 it..so, aku sempat tgk member-member aku amek..sempat jugak tgk dia nek atas pentas..then, bile dah abes, nyanyi lagu NEGARAKU..bersurai..aku cari dia kejap je dah jumpe..hehe...pastu bagi bunga..tros g cari mak ayag dia yang dah ilang tah ke mana..hehe...sempat gak aku mencapai air sirap segelas..last-last jumpe gak..rupenya kat khemah bunga..dah tangkap2 gamba..dh salam2...ok, nak balek...nway..pasni dah jarang jumpe sume orang..rindu sangat nak masuk uniten blaja balek...



CONGRATULATIONS TO EVERYONE YANG TERLIBAT DENGAN KONVOKESYEN UNITEN KE-12.. :)











0 comments: